Ga naar de website van Runningtherapie Zeeland

Trainingstijden

TRAININGSTIJDEN EN DOELGROEPEN

LOPEN BIJ GROEP C en D

In deze groepen kan u alleen instromen als u de Start Running cursus van Loopgroep Zeeland heeft gedaan. Dit heeft te maken met onze unieke looptechniek die wij u via de cursus goed kunnen uitleggen. Efficiënt en blessure vrij hardlopen staat bij ons 6 weken centraal. Let op: Start Running is GEEN Start to Run! Dus ook met Start to Run kan u helaas niet instromen.

Omdat ook groep D al een bepaald begin niveau heeft is instromen zonder cursus niet mogelijk. Bent u ervaren loper en denkt u te kunnen aansluiten bij groep C? Dan mag ik altijd even bellen om dit te bespreken: 06 53 15 45 19 

Voor goed efficiënt hardlopen moet je tijd maken en tijd krijgen. Hier is de Start Running uitermate geschikt voor. Binnen de "normale" loopgroepen wordt hier natuurlijk nog regelmatig op terug gekomen. Maar nooit meer zo uitgebreid en gedetailleerd als bij de Start Running. Inschrijven voor Start Running kan op de Start Running pagina (klik hier).

 

 


MAANDAGOCHTEND - 09:00 UUR (kanovijver)

MAANDAGAVOND - 19:30 UUR (kanovijver of atletiekbaan)

WOENSDAGOCHTEND - 09:00 UUR (kanovijver)

WOENSDAGAVOND - 18:45 UUR (kanovijver of atletiekbaan)

ZATERDAGOCHTEND - 8:30 uur (zomer vanaf 1 april aan kustmarathon weekend)

ZATERDAGOCHTEND - 09:00 UUR (winter vanaf kustmarathon weekend tot 31 maart)

 

Alle informatie over lokatie winter - zomer en groepen hieronder.

 


MAANDAG TRAININGEN

Maandagochtend start 9:00 uur - kanovijver - GROEP A/B samen en GROEP C/D samen. 


WINTERLOKATIE tot 1 april  (vanaf kustmarathonweekend tot en met maart)

Maandagavond - atletiekbaan vrijburg - van 19:30 uur tot 20:30 uur - GROEP A/B/C/D

ZOMERLOKATIE vanaf 31 maart  (van april tot na kustmarathon weekend)

Maandagavond - kanovijver - Vlissingen - start 19:30 uur tot ??  - GROEP A/B/C/D

 Kijk voor de juiste lokatie ook altijd even in de agenda, op facebook en of in de laatste nieuwsbrief. We trainen nog wel eens op een andere lokatie.


WOENSDAG TRAININGEN 

Woensdagochtend start 9:00 uur - kanovijver - GROEP A/B samen en GROEP C/D samen


WINTERLOKATIE tot 31 maart (vanaf woensdag na kustmarathon tot en met 31 maart)

Woensdagavond 18:45 uur tot 19:45 uur (tot 31 maart) - atletiekbaan vrijburg  GROEP A/B/C/D 

(om en om traint er een groep buiten de baan)

ZOMERLOKATIE vanaf 31 maart (van 1 april tot kustmarathon weekend - woensdag na km eerste baan training)

Woensdagavond 18:45 uur (na 31 maart tot aan kustmarathon weekend) - kanovijver - Vlissingen GROEP A/B/C/D

 Kijk voor de juiste lokatie ook altijd even in de agenda, op facebook of in de laatste nieuwsbrief. We trainen nog wel eens op een andere lokatie.


DUURLOOP TRAININGEN LOOPGROEP ZEELAND (lees doelstellingen)

WINTER  (vanaf kustmarathon weekend tot en met maart)

Zaterdagochtend 9:00 uur - kanovijver - DUURLOOP TRAININGEN va 60 min tot 3 uur:  GROEP 1/2/3 - zie onder

Zomer (van april tot en met kustmarathon weekend)

 Zaterdagochtend 8:30 uur - kanovijver - DUURLOOP TRAININGEN va 60 min tot 3 uur (goep 1/2/3 - zie onder)

In de periode van april tot kustmarathon starten de  zaterdagtrainingen om 8:30 uur!!

Dit ivm met de lange afstanden en de hoge temperatuur!

Kijk voor juiste lokatie ook altijd even in de laatste nieuwsbrief, op facebook of in de agenda. We vertrekken soms vanaf een andere lokatie voor de variatie.

Doelstelling zaterdagochtend groepen (let op)

VOOR WIE ZIJN DEZE TRAININGEN?

De duurlopen op de zaterdagochtend en vrijdagavond zijn bedoelt voor lange afstandlopers die trainen voor halve, hele marathons of andere uitdagingen.

Het instapniveau is bewust wat hoger gehouden en je heb dus minimale vereiste conditie nodig om hier aan mee te kunnen doen. Dit heeft oa te maken met beschikbaarheid van trainers en het zoveel mogelijk bij elkaar houden van de groep.

Zo is de minimale gemiddelde snelheid 8,5 km per uur en de minimale afstand 12 km. Het is belangrijk om te weten dat de doelstelling van deze groep, lange duurafstanden zijn. Dit vraagt een grote mate van zelfstandigheid van de deelnemende lopers. Het kan zijn dat we trainen voor een halve of een hele marathon en daarvoor een flink aantal kilometers moeten lopen (bijv. 18 km of 30 km). De trainer zal in het programma altijd een terugkeerpunt opnemen. Bijvoorbeeld mensen die maximaal 12 km willen lopen gaan na ongeveer 6 km terug. Lopers die dus wel mee willen maar waarbij deze grote trainingsafstanden niet nodig zijn zullen dan zonder trainer teruglopen. Dit geldt voor groep 1,2 en 3.

Wij adviseren lopers eerste zelfstandig te trainen aan hun basis conditie (afstand 12 km op een snelheid van ongeveer 8,7 - 8,9 km/per uur) voordat ze instromen in groep 3. Groep 3 is de instap groep voor de duurloop training. 

GROEPEN

In plaats van den A, B, C en D groep hebben we op de zaterdagochtend gekozen voor drie groepen.

GROEP 1
Dit zijn duurlopers met een wat hoger gemiddelde snelheid en een lang uithoudingsvermogen. De marathon lopen deze lopers tussen de 3:15 en 4:05 uur. Halve marathon < 1:50 uur.
De lange duur afstanden worden tussen de 10 en 11 km per uur afgelegd. Vertaald naar de regulieren groepen denk dan aan de A lopers en snellere B lopers
Coopertest resultaat van >2500 meter

GROEP 2
Dit zijn duurlopers die trainen op een snelheid vanaf 9 km per uur tot ongeveer 10 km per uur. Dit hangt van de lengte van de training af. De marathon lopers lopen een marathon ongeveer tussen de 4 en 5 uur. De halve marathon tussen de 1:50 en 2:15 uur. De lange duur afstanden worden tussen de 9 en 10 km per uur gelopen.
Vertaald naar de naar de regulieren groepen denk dan aan B en getrainde C lopers. Coopertest resultaat van ongeveer > 2300 meter

GROEP 3
Groep 3 is ontstaan doordat er lopers bij de Loopgroep waren die wel willen trainen voor lange afstanden maar dit niet op een tempo van 9 km kunnen volhouden. De doelstellingen kunnen zijn een 16 km loop of halve marathon. Het tempo van deze groep ligt tussen de 8,6 en 9 km per uur. Wij kunnen niet altijd trainers voor deze groep garanderen, maar zullen de groep zoveel mogelijk begeleiden. Maar het kan dus voorkomen dat de groep zelfstandig een ronde doet. Ontspannen, samen en gezellig een langeduurloop lopen is het uitgangspunt. Groep drie loopt gemiddeld rond 8.5 / 8.7 km per uur. Let op, betreft een lange duurloopgroep die minimaal 12 km loopt. Eerder terug keren staat vrij. Zie ook hierboven..Vertaald naar de regulieren groepen denk dan aan C en getrainde D lopers. Coopertest resultaat van ongeveer :>2100 meter

 

Je moet wel loopgroep lid zijn om mee te kunnen lopen! 

BEKNOPT OVERZICHT 

 

 

 

 

top