Trainingsagenda

Download trainingsschema Q3-2020

BELANGRIJKE MEDEDELING  CORONA EN HERVATTING TRAININGEN

Vanaf maandag 6 juli hervatten we voorzichtig de LGZ trainingen. Basis vertrek locatie ivm ruimte ; parking Sauna !

Per 1 juli is er een volgende stap vooruit gezet in de corona-aanpak. De Rijksoverheid heeft aangegeven dat we van een ‘intelligente lockdown’ naar ‘ruimte met regels’ gaan, met algemene regels voor binnen en buiten. Die blijven nodig, want het coronavirus is nog niet verdwenen.

De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt. Maar voor de sportsector is een uitzondering gemaakt om tijdens trainingen en wedstrijden de 1,5 meter afstand tijdelijk/zo kort  mogelijk los te laten. Eén van de belangrijke adviezen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus te voorkomen is om de hygiënerichtlijnen te volgen. Het RIVM heeft hier uitleg en adviezen voor opgesteld.

Met dit protocol willen we onze clubs, loopgroepen en atleten richting geven hoe te handelen, uitgaande van de basisregels van de Rijksoverheid en binnen de hygiënerichtlijnen van het RIVM.

Dit concept-protocol voor de atletiek is tot stand gekomen (door de Atletiekunie) in afstemming met andere sportbonden en gebaseerd op het algemene protocol Verantwoord Sporten van NOC*NSF. De maatregelen voor de gemeente zijn in het protocol van NOC*NSF opgenomen.

De belangrijkste voor de Loopgroep staan hier: 

De basisregels LGZ zijn: 

  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Houd  zoveel mogelijk 1,5 meter afstand (uitzondering tijdens het sporten - lukt niet altijd).
  • Probeer drukte te vermijden
  • houd bij het hardlopen iets meer afstand dan anders (voor corona)
  • Was vaak je handen (voor en na de trainingen)
  • houd rekening met andere weg gebruikers, geef deze de ruimte
  • als je als groep loopt, zorg er dan voor dat wandelaars zoveel mogelijk 1 voor 1 worden gepasseerd en niet met de "massa"
  • zoek geen drukke routes op zoals de Boulevard in de zomer bij mooi weer
  • voor training en na de training voldoende af stand houden van elkaar

Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen; als je positief getest bent en/of als je een huisgenoot of een nauw contact bent van een bewezen COVID-19-patiënt blijf dan ook thuis. Neem de gebruikelijke veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen in acht. 

Aandachtspunten Agenda ivm corona

HERVATTEN LOOPGROEP ZEELAND SCHEMA: 

1eweeknacorona

 

 

 

 

Overzicht trainingstijden loopgroepen

Winterlocatie (van woensdag na kustmarathon tot 1 april)

Datum Dag Schoen Groep Locatie Locatie Tijd Tijd
Maandagochtend

start samen spilts in 2 niveau groepen

Kanovijver Vlissingen 9:00 uur
Maandagavond A/B/C/D Atletiekbaan Vlissingen 19:30 uur
Woensdagochtend

start samen splits in 2 niveau groepen

Kanovijver Vlissingen 9:00 uur
Woensdagavond A/B/C/D Atletiekbaan Vlissingen 18:45 uur
Zaterdagochtend

A/B/C

Kanovijver Vlissingen 9:00 uur

Zomerlocatie (vanaf  1 april tot woensdag na kustmarathon)

Datum Dag Schoen Groep Locatie Locatie Tijd Tijd
Maandagochtend

start samen splits in 2 niveau groepen

Kanovijver Vlissingen

9:00 uur
Maandagavond

A

B/C/D groep 

Atletiekbaan (zie agenda)

Kanovijver Vlissingen

19:30 uur
Woensdagochtend

start samen splits in 2 niveau groepen

Kanovijver Vlissingen 9:00 uur
Woensdagavond A/B/C/D Kanovijver Vlissingen 18:45 uur
Zaterdagochtend

A/B/C

Kanovijver Vlissingen 8:30 uur

Wil je meer informatie over de groepen en je inschrijven?

Bekijk de loopgroepen

Download trainingsschema Q4-2020 (volgt later

Intensiteitsschaal, wat is intensief en wat is extensief

SPONSORS